Portfolio

Translations (listing authors only)

Monographs
  • Erró, “Do you know what Spark means in Icelandic?”, in Benjamin Spark – Pulp Fusion, Cercle d’art (Paris), 2016;  republished on www.benjaminspark.com, 2016.
Exhibition catalogues
  • Alfred Pacquement, “The Serenity of Ha Chong-Hyun’s Gestural Abstraction”, in Ha Chong-Hyun Paris/London, Almine Rech (Paris), 2017.
  • Alex Bacon, “Jean-Baptiste Bernadet : entre spectacle et subversion”, in Jean-Baptiste Bernadet – So Far, So Close, Almine Rech (Bruxelles), 2017 ; republié sur www.jbbernadet.com, 2017.
  • Jordana Mendelson, “Picasso, Miró et Calder au pavillon de la République espagnole de 1937 à Paris”, in Calder and Picasso, Almine Rech (New York), 2017.
  • Susan Braeuer Dam, “Les lignes libérées : Calder et Picasso”, in Calder and Picasso, Almine Rech (New York), 2017.
  • Robert Slifkin, “La ligne mobile”, in Calder and Picasso, Almine Rech (New York), 2017.
  • Phong Bui, “Alexander S. C. Rower et Bernard Ruiz-Picasso en conversation avec Phong Bui”, in Calder and Picasso, Almine Rech (New York), 2017.
  • Brenda Schmahmann, “Les oeuvres de Tom Wesselmann au-delà du collage : agir dans la brèche entre l’art et la vie”, in Tom Wesselmann – A Different Kind of Woman, Almine Rech (Paris), 2017.
Exhibition brochures
  • Marc Donnadieu, “Françoise Pétrovitch: Sonatinas in red and pink”, Galerie Semiose (Paris), September 2017.
  • Annika Goretzki, “Anselm Reyle : Laguna Sunrise”, Galerie Almine Rech (Bruxelles), septembre 2017.
  • Loreta Lamargese, “Chloe Wise : Of False Beaches and Butter Money”, Galerie Almine Rech (Paris), septembre 2017.
  • Eric Troncy, “Alex Israel: Summer 2”, Galerie Almine Rech (Paris), June 2017.
  • Alison M. Gingeras, “La figuration du baratin : notes sur le caractère typiquement irlandais du récit dans l’oeuvre de Genieve Figgis” (extrait), Galerie Almine Rech (Bruxelles), juin 2017.
  • Alfred Pacquement, “The Serenity of Ha Chong-Hyun’s Gestural Abstraction” (excerpt), Almine Rech (Paris), April 2017; republished in Newsletter #20, Almine Rech (Paris), June-December 2017, pp. 90-91.
  • Pascal Beausse, “Ziad Antar: Liminal Places and Things”, Almine Rech Gallery (London), May 2017; republished in Newsletter #20, Almine Rech (Paris), June-December 2017, pp. 86-87.
  • Bernard Marcadé, “Bertrand Lavier: A cappella”, Galerie Almine Rech (Paris), March 2017; republished in Newsletter #20, Almine Rech (Paris), June-December 2017, pp. 80-81.
  • Slim Stealingworth, “À propos de Bedroom Tit Box (1980)”, Galerie Almine Rech (Paris), octobre 2016.
Websites & blogs
  • Stéphane Corréard, “Portrait of Benjamin Spark: in the beginning was the Word” (excerpt), www.benjaminspark.com, 2017.
  • Stéfane Perraud & Aram Kebabdjian, “The Isotopia Cycle (2012-)”, www.stefane-perraud.fr, 2017.
  • Janina Falkner: “The White Walkers by Atelier 37.2”, www.37-2.com, 2014.
  • Janina Falkner : “Les peuples de passage de l’Atelier 37.2”, www.37-2.com, 2014.
Transcriptions
  • Guy Boyer, “Happy in Montrouge: Conversation with Jim Dine”, Galerie Templon (Paris), May 2017.
  • Stefan Eicher, “Conversation avec Gregor Hildebrandt”, Galerie Almine Rech (Paris), janvier 2017.
  • Ann Temkin, “Conversation with Sandy Rower & Bernard Ruiz-Picasso”, Calder Foundation (New York), November 2016; ; published in Newsletter #20, Almine Rech (Paris), June-December 2017, pp. 28-35.
  • Stéfane Perraud & Aram Kebabdjian, Bleu Gorgone #02, 2016.
  • Brenda Schmahmann, Julian Solms & Jeffrey Sturges, “Conversation autour de l’oeuvre de Tom Wesselmann”, Galerie Almine Rech (Paris), octobre 2016.
  • Bernard Marcadé, “Conversation with Ida Tursic & Wilfried Mille”, Galerie Almine Rech (Paris), June 2016; published in Newsletter #19, Almine Rech (Paris), January-May 2017, pp. 52-59.
  • Matthieu Poirier, “Conversation with Tarik Kiswanson”, Galerie Almine Rech (Paris), May 2016.
Standard