About

I am an art writer, researcher and translator from Paris, working in both English and French with artists, critics, galleries and art centers, in France and abroad.

Critique d’art, chercheuse et traductrice parisienne, je travaille en anglais et français avec des artistes, écrivain·e·s, galeries et centres d’art aussi bien en France qu’à l’étranger.

I am the author of monograph and exhibition-catalogue essays on Grégory Chatonsky, Amélie Bertrand, Pierre Ardouvin, Jan Fabre, and Pierre Aghaikian. I am also the translator of books on Tom Wesselmann, Pablo Picasso & Alexander Calder, Ha Chong-Hyun, and Georges Tony Stoll, among many others.

Je suis l’autrice d’essais de monographies et catalogues d’exposition sur Grégory Chatonsky, Amélie Bertrand, Pierre Ardouvin, Jan Fabre, et Pierre Aghaikian. Je suis aussi la traductrice d’ouvrages sur Tom Wesselmann, Pablo Picasso & Alexander Calder, Ha Chong-Hyun, et Georges Tony Stoll, parmi de nombreux autres.

I have contributed to contemporary art magazines for 13 years, starting in the mid-2000s: namely, ArtReview (London), Aperture (New York), Frieze (London), Esse arts + opinions (Montreal), Mouvement (Paris), Art Papers (Atlanta), Digitalarti (Paris), Flash Art (Milan), and Artpress (Paris).

J’ai contribué à des revues d’art contemporain pendant 13 ans, débutant au milieu des années 2000 : à savoir, ArtReview (Londres), Aperture (New York), Frieze (Londres), Esse arts + opinions (Montréal), Mouvement (Paris), Art Papers (Atlanta), Digitalarti (Paris), Flash Art (Milan), et Artpress (Paris).

After studying piano with Valery Sigalevitch, art history and film, I undertook research on pioneer video art, exhibited cinema and digital art at Brown University (Providence), Emory University (Atlanta) and Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne, where I taught modern and contemporary art in the early 2010s. Some of my research on the work of Bill Viola was published at the time. I have joined Université Paris 3 Sorbonne Nouvelle in 2020 to resume my PhD.

Après avoir étudié le piano avec Valery Sigalevitch, l’histoire de l’art et le film, j’ai entrepris des recherches sur l’art vidéo pionnier, le cinéma exposé et l’art numérique à Brown University (Providence), Emory University (Atlanta) et l’Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne, où j’ai enseigné l’art moderne et contemporain au début des années 2010. Une partie de mon travail sur l’oeuvre de Bill Viola a été publiée à l’époque. J’ai rejoint l’Université Paris 3 Sorbonne Nouvelle en 2020 pour reprendre mon Doctorat.

Finally, I have realized experimental videos screened in Europe and the United States, and codirected Passage 2009, a festival in the form of a video exquisite corpse bringing together original shorts by French, Canadian and American artists. I also edit my own video conversations with artists and other authors, verging on documentaries.

Enfin, j’ai réalisé des vidéos expérimentales projetées en Europe et aux États-Unis, et codirigé Passage 2009, un festival sous la forme d’un cadavre exquis vidéo rassemblant des oeuvres originales d’artistes français, canadiens et américains. Je monte également mes propres conversations vidéo avec des artistes et d’autres auteur·ice·s, à la limite du documentaire.

I am overall inspired by in situ practices, found art, conceptual wit, haunted minimalism, psychedelic painting and nonsense, further indulging in photography and all sorts of geekery.

Je suis dans l’ensemble inspirée par les pratiques in situ, les objets trouvés, l’humour conceptuel, le minimalisme hanté, la peinture psychédélique et l’absurdité, me livrant en parallèle à la photographie et toute sorte de geekerie.